One Punch Man

maxresdefault

Halljátok mennyie olcsón meg lehet venni titeket, mármint a nagyközönséget, de komolyan. Évekkel ezelőtt (de akkor még poénból….) megmondtam hogy egyszer egy full értelmetlen shounen lesz a legismertebb anime, aminek semmi értelme nem volt… lám eljött ez a nap, kopaszka megcsinálta még ha parodizált is közben. De állj! Komolyan, oké volt egy ötlete amire épült az egész, ezen felül viszont az egész gagyi volt, és erőltetett. De akkor a kibeszélés előtt jöjjenek a kötelező körök.cqheeyquyaarhcsTörténetünk szerint Saitama (továbbá kopaszka) egy ember aki poénból hősködik, nagyon erős ezért minden eddigi ellenfelét egy utésből megverte, pont ez miatt unatkozik és vágyik egy igazi ellenfélre akivel tényleg harcolhat. Nem sokára találkozik Genosal, aki kikönyörgi magának hogy kopaszka tanítványa legyen. Még alapnak is nehezen lehet ezt nevezni de ezen kívül nem történt semmi. Sőt az egész animében konkrétan semmi sem történt, random egymás után jöttek az ellenfelek, mindenkit megvertek és The End. Senkiről nem tudtunk semmit, még az ellenséges karakterek célját sem tudtuk, egyedül Genosnak volt egy morális szála amivel nem kezdtek semmit. De lehetne mondani hogy “paródia-komédia volt az egész”…. persze, már amennyire, az addig szép és jó hogy egy-két dolgot kifiguráz, de miért így teszi? Olyan mintha előbb lenne egy Mainstream shounen, és csak azután egy Shounen paródia! Pont ezért nem mert pofátlan lenni, nehogy nézőt veszítsen vele, nagyközönségre íródott minimális paródikus elemmel, ennyi.Gondoljatok bele a Gintama (bár nem érdemes egy lapon említeni őket a Gintama magasabb szint… jóval..) pofátlanul mindent amit tudott kifigurázott, és volt értelme, be tudott mutatni valamit, drámát, egy történetet vagy akármilyen tanulságot.one-punch_man_-_02_-_large_052De ez semmi, semmit nem mutatott be, semerre sem haladt, semmit sem tett, még karakterek sem voltak megírva benne. Én bevallom az első pár részt egész jónak találtam, aztán elkezdett monoton és unalmas lenni a cucc, sőt inkább tűnt a felétől gagyinak mint szórakoztatónak. Jöttek újra… meg újra a random ellenfelek, fárasztó volt ugyanazt nézni újra meg újra. Kopaszka karaktere is mikor próbáltak parodizálni nagyon felszínesen volt vicces, közel sem volt ikonikus karikatúra karakter mint mondjuk Gintoki. Genos sem volt igazán érdekes figura, és összességében, a hősklubbos ökörség után az egyetlen dolog amit vártam hogy kiderüljenek kik az S osztályú hősök… de mikor kiderültek… annyira ötlettelen volt az egész banda hogy hihetetlen. Bevallom én hallottam a mangáról már tavaly is és bele akartam kezdeni, de a manga egy ütős dolognak tűnt, most viszont bárhogy féléve vártam, ez inkább egy gagyi átlagshounen, ami csak azzal tűnik ki hogy próbál nem gagyi átlagshounennek tűnni… már ha ez sikerült neki. Szerintem nem, de ahogy látom nevetségesen magas pontozásokat kapott. Egybként véletem felfedezni benne már az elején utalásokat… aztán a végén is, csak az a baj ha ezeket jól ismertem fel akkor a mangaka egyrészt inkompetens, másrészt rasszista. A végére aztán kaptak a nyáladző fanok még egy harcot, amiben szembeköpte magát az anime mert nem One Hitelte kopaszka az ellenfelét, és végetért. Számomra az egész nem áll egybe, újabb hypeolt csalódás, akárhogy vártam, és akárhogyan a Madhouse jó munkát végzett az animációval, azt kell mondjam hogy hasonlóan nulla volt mint egy-két másik várt animém régebbről. Egyébként az első részen kívül az egészet az évad után néztem meg 1 hét alatt.x601j3bÚgy látom anime fronton a pénz nyert már az értelem felett, a baj az csak hogy így én ebből nem nagyon kérek, rágós az egész ipar, örülök a Berserk folyatásnak, de ha ez az út járható csak animeföldön akkor azt is elbaszhatják sajnos… és akkor beigazolódik az hogy tényleg csak 14 éves szexuálisan felizgult elkényeztetett tiniknek íródnak a sorozatok. Egyébként sem jött vissza az Ichletem az animékhez… viszont egyrejobban megjön a mangákhoz. Részemről remélem nem kap második évadot, adok rá 3/10-et annyit talán ért.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

9 Responses to One Punch Man

  1. Mangekyo022 says:

    “Évekkel ezelőtt (de akkor még poénból….) megmondtam hogy egyszer egy full értelmetlen shounen lesz a legismertebb anime, aminek semmi értelme nem volt…”

    Igazából már 1997 óta csak shonen-ek uralják a “legismertebb anime” státuszokat sajnos – 10 emberből sajnos 9-nek a Dragon Ball Z, a Naruto, a One Piece meg ezek jelentik mai is az animéket -.

    Nekem mondjuk bejött a One-Punch Man, de elolvasva a véleményedet megtudom érteni, miért nem kedveled.

    • dothackhaseo says:

      Ez igaz, de még egy DB-nek is volt története, jöttek valahonnan tartottak valahová, bemutatott valamit (ami mára klisé lett) viszont ez így semmi…

      És nagy hypelt ennek kellene előremozdítania az ipart… de nem ezzel a teljesítménnyel.

      • Mangekyo022 says:

        Hát, mondjuk, hogy a DB-nek az 5 éves időugrásig volt története, de amúgy ott is jöttek össze vissza random szerűen a gonoszok (Cell és Buu), de értem, mire gondolsz. Mondjuk etéren nekem a Hokuto No Ken kerekebb sztorijú volt.

        Tudom, mire gondolsz, 10 kedvenc seinen mangámból (pl Green Blood) jó ha 20 év múlva kap anime adaptációt, míg az otakuknak készült hype fanservice baromságok, mint a School Prison 1-2 év múlva már kapja az anime adaptációt.

        Ha már 2015-ös animék, lesz neked is egy top legjobb 2015 és/vagy top 2015 legrosszabb anime listád vagy te annyira nem szeretsz ilyeneket készíteni?

      • dothackhaseo says:

        Nem tudom nincs kedvem toplistát írni, egy-két olyan anime van amit megérte tényleg megnézni.

  2. Árpád says:

    Akkor ebbe se kezdünk bele (amúgy sem volt szimpatikus). Én épp most próbálok összeimádkozni egy 2015-ös listát, de kb. 3-4 animénél kifulladtam. Volt egyszer egy Kiseiju, amiben legalább volt dráma és jellemfejlődés, akkor egy eyecandy Unlimited Bladeworks (a Zero sokkal komorabb és komolyabb volt anno) és a Bakemono no ko, mint mozifilm, ami egy Dzsungel könyve átirat fantasyvel körítve… Azt hiszem itt az ideje visszatérni az OldSchool animékhez és újra megnézni a klasszikusokat.

    • -Haseo- says:

      Én nem csináltam listát, az a baj hogy a Kiseijuu-n kívül nem maradt emlékezetes darab számomra. Pedig a JoJo-t is szerettem aztán nem folytattam. 😀 De legalább nyártól jön a Berserk! 😛

      • Árpád says:

        Csak az a fránya CGI remélem nem lesz túlzásba víve, mert fejbe lövöm magam. Értem, hogy olcsóbb, de akkor is…

  3. Silver-sama says:

    KÖSZÖNÖM. Ez a vélemény nagyon kellett! EZT MEG KELLETT MONDANIA VALAKINEK.

Leave a comment