Fate/stay night: Unlimited Blade Works (TV) 2nd Season

Fate/stay night: Unlimited Blade Works (TV) 2nd Season

(2015, S01+13 epizód, Shounen-Fantasy)

Valamikor, jóval több mind egy éve jelentették be hogy a Fate/ széria, a Type Moon egyik üdvöskéje új animét kap az Ufotable jóvoltából. Ám vártam volna tőle egy áttörést, esetleg egy olyan shounent amilyen a 2006os volt, hogy meghatározza a jövőt, ám jelenleg baromi csalódott vagyok, mert ha ez is meghatározza a jövőt akkor minden a látvány lesz.vlcsnap-2015-07-01-16h27m32s664Mellesleg én így utólag jobban örültem volna egy új Kara no Kyoukainak, vagy egy Tsukihime normális feldolgozásnak, bár a Kara no Kyoukait tömegtermékként (értsd Shounennek..) nem lehet eladni, a Tsukihimét viszont igen, még ha közel sem akkora húzó cím mint a Fate széria. Bár a Fate/ széria is akár hogy meghatározta a jövőt bizonyos mértékben az első Stay Nightnál, szerintem sokkal nagyobb cím a prológus a Fate/Zero, kifejtettem máshol hogy miért, kifogom itt is bővebben. A legszomorúbb hogy ezek után már a Heaven Fellben sem tudok bízni, még akkor sem ha először egy mozifilm lesz és nem sorozat. De térjünk rá a történetre, ami ugyan onnan folytatódik ahol az első évad végén abba maradt, mivel szokás szerint divat lett ketté vágni a szériákat. Caster ellopta Sabert, majd mikor Shiro és Rin ki akarja Sabert szabadítani, Archer elárulja őket és átáll. Ezek után Gilgamesh rendez egy össznépi goreszex partyt a homonculus csajokkal, meg egy fehér hajú lolival, bővebben megismerhetjük Ilyat, Berserkert, Castert, mialatt Rin és Shiro castle diveolni akarnak. Az amúgy egy dolog hogy Rin és Shiro körülbelül az első négy részre csúnyán kilőtte magát, mivel nagyon kiestek a történésekből Archer nélkül, ami még meglepőbb hogy nem nyírták ki őket… Egyébként az első évadban panaszkodtam hogy szinte alig váltotatnak, nos itt volt azért rengeteg változtatás, jó is rossz is.vlcsnap-2015-07-01-16h27m36s101 Illetve eljött az a fordulat amit magamnak el rontottam, a Shiro-Archer kapocs, viszont itt kezdett beindulni az anime. Vagyis kezdett volna, de Archer elég gyorsan elrappelte a monológját és haladt tovább a történet. Két remek dolog még így is volt az évadban, az egyik hogy mellékesebb karaktereket is megpróbált felépíteni, például Castert, más kérdés hogy kissé rövidnek éreztem, és mondjuk Sasaki Koujiro nem is kapott egyáltalán semmit, akkor más meg miért? Koujiro prefer van bicsiz. (Bocs Samurai fétish…) A másik pedig hogy minimálisan de kiegészített dolgokat a régebbi évadokból ami nagyon jó dolog volt. Ennek ellenére két dolog húzza le nálam az egészet, az egyik hogy összességében történetileg már szinte harmadjára látjuk ugyanazt, és a történet hajszál vékony. A Zerot más elvitte, a sima FSN-nél meg elnéztem mert újdonság volt, most viszont lényegében egy látvány-orientált animét csináltak belőle. Ehhez kapcsolódva jön a második a végjáték amiben igazából szinte változás sincs, bocsánat, nem Saber hanem Shiro keménykedik a szőke ellen, aki (és ez most csak egy tipp) lese szarta az egészet. Nem tudom Gilgamesh eddig is egy OP karakter volt, erre fel a lándzsáját elő se kapja a végső csata alatt. Tudjátok egyébként min röhögtem a végső csata alatt? Shiro mondatán “te király vagy nem harcos”, és ezt egy kisiskolás mondja a harc hevében.  Mellesleg mi értelme volt szerepelni Matou Shinjinek? Normális monológja sem volt. Hogy került elő Archer a végén?vlcsnap-2015-07-01-16h27m59s367 Maradtak kérdések bőven…  És hogy szerintem miért is volt sokkal gyengébb mint a Zero? Nos erre is két okot tudok, az egyik, röviden összefoglalva hogy ott a kérdés az volt hogy “Miért és Milyen célért harcoltak és áldoztak fel mindent” itt viszont az hogy “Hogyan és mivel harcoltak”. A másik ok pedig, hogy továbbra is állítom hogy ennek az évadnak nincs lelke, nulla hangulat árad belőle, lehet hogy messze van egy tömegterméktől, viszont nem éreztem belőle semmit. Akár hogy a harcjelenetek val’szeg torony magasan verték az egész évet, egyszerűen nekem lelketlen volt, és hiteltelen. Ellenben a Zero végével sem tudtam kibékülni, de ott mint máshol már taglaltam is, már nem karakterek voltak, hanem világszemléletek és eszmék. Karakterekről szólva sem voltam lenyűgözve, tény hogy Archer elég jó volt, de ez egy karakter a sok közül, Rin például idegesített néha. Mellesleg ez sem állt jól az animének, nem volt “húzókaraktere” ami emlékeim szerint a Zeroban 5 is volt. Shinjinek szerepe sem volt, Lancerért kár egész szerethető lett volna a végére. Kireinek sem volt sok megmozdulása, bár ő már bizonyított, de igazság szerint Gilgamesh miatt vagyok a legcsalódottabb. Valahogy teljesen más stílus itt az UBWben, igen látom hogy domina szerkót visel az arany páncélja helyett, de valahogy ez a karakter más mint az igazi mindenkit magasról lenézek stílusú Gilgamesh. Nehéz ezt megmagyarázni. Grafika terén szép volt, alig volt külvilági rész így a CGI gyalogosok sem látszottak mint az első évadban, a harcjelenetek nagyon jól nézek, bár megjegyzem simán a látvány miatt nevetséges hogy ilyen nagyra tartják az UBW-t. Zenék szinte nem is voltak benne, legalább is semmi említésre méltó. Utolsó részt egyébként meg sem néztem, mégpedig azért mert a történet már előtte le volt zárva, az álromantikus maszlag meg nem kell nekem.vlcsnap-2015-07-01-16h27m50s639 Összességében ennyi, vártam de újra csalódtam, kaptunk egy látványorgiát minimális változtatásokkal, kicsit más történettel. Nem igazán ajánlom, csak olyanoknak akik szeretik a látványorgiákat, más esetben inkább ajánlanám újranézésre a Fate/Zerot. Én adok neki az egész UBW szériára kegyesen és átgondoltan egy 5/10-et.

This entry was posted in 2015, Action, Adventure, alternatív történelem, alternatív világ, árulás, összeesküvés, barátság. Bookmark the permalink.

8 Responses to Fate/stay night: Unlimited Blade Works (TV) 2nd Season

  1. xx18Rolandxx says:

    Szerintem az a legnagyobb baj úgy az egész FSN franchise-al , hogy kezd nagyon erőltetetté válni az egész. Folyamatosan nyomják ki az újabb szériákat de látszik rajtuk , hogy a készítők nem nagyon erőltetik meg már magukat hiszen tudják, hogy a játék vagy a sorozat rajongói úgy is meg fogják nézni és szeretni fogják. Ez úgy kb a Fate/ Zero idején csapott le köszönhetően a széria baromi nagy sikerének de az meg is érdemelte. Az UBW 1.évada még teljesen korrekt volt de a 2.évad olyan lapos mint egy lyukas bicikligumi.Látványilag ugyan még mindig kifogástalan de a harcok ugyanolyanok mint eddig, Shiro még mindig baromira idegesítő főleg azért mert mindenáron hősnek akar látszani (ezért vesztette el ugye Sabert az 1.évad végén) . A többiek meg szintén maradtak ugyanolyanok mint eddig. Zenék terén az OP jó volt talán Aimer legjobb dala volt ez eddig viszont a Kalafinában itt k@va nagyot csalódtam. A Ring Your Bell egyrészt iszonyatosan unalmas másrészt amolyan futószalagon gyártott érzete van. Remélem a csajok az Arslan Senki ED-re összekapják magukat.Számomra is 5/10 az egész és csak akkor akarok újra hallani erről az egészről ha bejelentik az Fate/ Hollow ataraxia animét! Tsukihiméről meg hallani sem akarok,épp elég volt az eddigi animét végigszenvedni.

    • dothackhaseo says:

      Hát egy normális feldolgozásban kíváncsi lennék rá. 😀 Bár azért Kara no Kyoukai a nagy cím még mindig sz’tem a Type-Moonnál.

      • xx18Rolandxx says:

        A Kara no Kyoukai filmek nagyon jók , számomra 5. film tetszett a legjobban ahogyan azt a kritikámban is leírtam.Illetve nem tudom mennyire ismered a Carnival Phantasm animét ami összehozza a FSN és a Tsukihime szereplőit egyetlen sorozatba. Érdemes megnézni mert baromira vicces főképp a Szent Grál háborús részek de kvázi a FSN-os részek lettek nagyon viccesek de a Tsukihimés-ek sajnos ott is rosszak. Itt van egy kis kedvcsináló hozzá 🙂

  2. sirok0001 says:

    Még nem láttam végig, de amikor már megjelent az, hogy lesz UBW már akkor sajnálkoztam. Arra jó ez az anime, hogy nézz valamit, másra nem. Szerintem a sima első FSN sorozat volt a legjobb és egyetlen, a többi az már csak bőrle….A zero sem tetszett igazán, ez meg még annyira se, bár tényleg Archer viszi a pálmát itt, de többet nem igazán lehet említeni az anime javára. Tipikusan közepes…Tsukihimét megnézném én is ha csinálnák, érdekelne.

  3. SaiyaGin says:

    “Mellesleg mi értelme volt szerepelni Matou Shinjinek?”
    Hogy legyen valaki akin röhöghetünk?
    Nem viccelek, a 2. szezonnak volt 1-2 olyan része, amelyik annyira lapos volt, hogy Shinji retardáltsága volt a leginkább szórakoztató/értékelhető dolog bennük.

  4. Árpád says:

    A Fate/Zero tragikus és komor atmoszférája után tényleg kevés volt az UBW. A látvány kifogástalan, ez tény, meg is volt animálva, volt is sok CGI csillám-villám, eszméletlen szép, tényleg. Amit személy szerint hiányoltam, az a komolyság volt és a többdimenziós karakterek. Rin, a kis tsundere máguslányka és Shiro “önfeláldozó hős vagyok” párosa egy idő után kiszámítható, Saber meg csak úgy ott volt, köszöni szépen = ellentétben a Zero végi szuperepikus tragikus sztereóba nyomott vezényvarázslatok általi kvázi “megerőszakolásával”.
    A Zero, mint előzményszéria olyan magasra tette a lécet hangulatában, hogy – véleményem szerint – inkább lett seinen, mint shounen, míg az UBW marhára tinifiúk szájízére van hangszerelve.
    Kár érte…
    Ami pedig a történetvezetésileg kihagyott ziccereket illeti, csak kapkodtam a fejem: Ilya vagy éppen Sakura, lehetett volna ott még tragédia rendesen – ugye jól emlékszem, hogy Sakurát vetették a Zeroban a bogarakkal teli verembe a Matouk?

Leave a comment