Inception

Inception

(2010, 148 Min, Sci-Fi)

Újra egy Nolan filmet volt kedvem megtekinteni, most az Inception-ra esett a választásom, amit már régóta meg akartam nézni, de valahogy sosem sikerült. A Film maga érdekes alapkoncepciót alkalmaz, és voltak benne rejtett dolgok is, ám akárhogy a film bonyolult volt, és volt benne egy-két meg nem érthető dolog, a lényegi része könnyen értelmezhető volt, tehát valószínűleg elég széles rétegnek tetszhet a film.vlcsnap-2015-03-20-12h31m00s174Mert igazából egy Akció-Thriller volt, egy dolog miatt viszont meg volt spékelve egy kis földhöz ragadt Sci-Fi-vel, ám erről bővebben később. Történetünk szerint, Cobb egy barátjával Arthur-al bizonyos információkat akar lopni egy Saito nevezetű Japán fejestől. Ám nem a megszokott módon, mivel az álmain át próbálják kicsalni az információt tőle. A küldetésük nem sikerül, így menekülniük kell, mivel megbízójuk nem szereti a csalódásokat. Ám Saito felkeresi őket, mivel lenne egy munkája számukra, mivel Cobb bizonyos okok miatt nem mehet haza, és Saito el tudja intézni hogy újra viszontlássa fiát és lányát, elvállalja a munkát. A munka azonban nem egyszerű, közel sem. Egy Inception-t kell végrehajtaniuk egy emberen, Robert Fischer-en, aki hamarosan egy nagyvállalatot örököl. Az Inception azonban egy gondolat elrejtése az agyban, amitől akár a személy személyisége is megváltozhat, így közel sem olyan egyszerű a dolog mint információt lopni. Cobb ezért felkeres pár embert aki segít neki a terv megvalósításában, de Cobb-nak közben van egy nagyobb titka, amit senki sem tud róla, és lényegében az egész tervet tönkre is teheti. Amikor elkezdtem nézni a filmet, egy jó ideig nem tudtam hogy akkor most mi is van, ami köszönhető annak hogy az első fél órában nem igazán magyaráz semmit a film, csak történnek az események.vlcsnap-2015-03-20-12h30m02s117Ariadne felbukkanásával kezdenek magyarázatokat belevinni, és ott magyarázzák el az álom manipulálását, és azt hogy a tudat alatti hogy támad arra aki alakít rajta valamit. A történet igazából bonyolult akar lenni, de nagyon jól elmagyarázza a történések egy részét a dolog. És igazából okos is a film, mivel felvetett jó pár kérdést, például hogy amikor álmodsz nem emlékszel hogy kerültél ide. És a filmben rendre ki voltak hagyva az utazós jelenetek, magyarán nem tudtuk párszor hogy álom-e vagy sem. Sőt ha a film végét nézem, akár hogy voltak úgynevezett Totemek, nem volt világos minden. Bár megjegyzem, a Totemeket szerintem, szó szerint dugdosták a kamera elől néha hogy direkt ne tudjuk néha hogy igazi vagy sem. A film például úgy ért véget hogy nem ért véget, illetve nem igazán tudni hogy most vége, vagy sem, megtörtént-e vagy sem. De sokáig ezen okból is kifolyólag azt hittem hogy Cobb belső vívódását úgy oldják meg, hogy Cobb tényleg az egész filmet csak álmodta, ezzel lényegében az egész filmet a visszájára fordítják. Igazából elég jó kis csavar lett volna a legvégére. Mondjuk azért le a kalappal, mert a történet nagy része már a film első felében le volt lőve a tervel együtt, még sem lett egy percig sem unalmas.vlcsnap-2015-03-20-12h29m18s187Egy dolgot viszont nem értettem, minek kellett ennyi ember? Volt egy aki álmodta, egy aki alakította, egy akinek a tudat alattijába mentek? Ezt a részét nem igazán értettem, főleg azért mert elmagyarázták hogy minél kevesebben kellene menni. Annak ellenére hogy epikus filmnek nem tudom nevezni, mindenképpen nagyon jó volt. Bár azért vicces, mert belegondolva, lényegében ez nem volt semmi más, csak egy Akció-Thriller, megbolondítva egy kis Sci-Fi-vel. De tényleg mennyire vicces már hogy egy ilyen ötlet, mennyivel jobbá tesz egy filmet, mert valóság alapja sok nem volt. Illetve voltak azért benne igaz dolgok, például az álmok irányításáról, a tudatalattiról. De igazándiból az álmokat nem vitték túlzásba, úgy értve hogy a film is, az álmot nem álomnak hanem lényegében egy Alternatív valóságnak vette, ami építesz és… elég hosszú lenne, meg spoileres. Operatőri munka remek volt, Di Caprio és Gordon-Levitt előtt le a kalappal, zseniálisak voltak, és a többiek sem voltak rosszak. Volt a Filmben például CGI is, ami néha működött, néha nem igazán.vlcsnap-2015-03-20-12h29m09s53Összességében kihagyhatatlan és remek film, akár hogy ezen az álomba lépkedős dolgon kívül egy Akció-Thriller volt, én ajánlom, ha nem láttad nézd meg egyszer mindenképpen!

This entry was posted in 2010, Inception, sci-fi. Bookmark the permalink.

2 Responses to Inception

  1. ayuchan93 says:

    Huh, de régen láttam. Most nemrégiben elővettem, és letöltöttem, hogy a párommal megnézessem.
    Szeretem az elgondolkodtató filmeket. Bár én nagyon bugyuta vagyok mindenhez, mondjuk a Felhőatlasz jobban összezavart, ez azért rendezettebb volt számomra.
    Így pár év után nem tudom mit mondjak, belegondolván, hogy hat éve volt majdnem, Mindenesetre egyet értek a szavaiddal, Dicaprio szerintem jó filmeket kapott, és jó szerepeket, ezért szeretem a mondanivalókat, a megmaradó kérdéseket. 🙂

    • -Haseo- says:

      Bocsi amúgy a késői válaszokért, egy jóideje még a WP-n se voltam fent, valahogy nagyon 25. számú dolog lett a blog. Hamarosan tervezek visszatérni, egyenlőre leginkább pár olyan animével amit a gyomrom még bír. Ajin-ról és a Boku no Hero Academiáról akartam írni. Meg most a hype miatt lehet belekezdek a ReZeroba, gondolom csalódás lesz de azért egy próbát megér. 😀

Leave a comment