Battlefield 3 – Játékteszt – Only Multiplayer

Battlefield 3 – Játékteszt – Only Multiplayer

Azért csak a Multiplayerről készítem, mert egy teljesen Multiplayerre készült játék a Battlefield 3, van ugyan Singleplayer része, de lassan szokássá vált hogy az FPS játékoknak nem kell komolyabb story, rá kell állni a Multiplayer részre hogy sikeres legyen a dolog.  Megjelenése után másfél hónappal vettem meg a játékot, és bár huzamosabb időket hagytam ki, a mai napig néha felnézek egyet-egyet Team Deathmatch szerverekre, már ha a battlelog enged. (Korai..)A játék a CoD széria mellett a mai nap is a leghypoltabb szériák közé tartozik, véletlenül? Nem igazán. Azt mondjuk leszögezném hogy nem vagyok se CoD se BF párti sem. Van meg CoD játék is, a két Black OPS rész, megfogom említteni még a CoD-ot, de nem igazán szeretnék bele menni a “melyik jobb” háborúba. A legnagyobb gond szerintem a Battlefield 3-al hogy bár tényleg egy igazi háború szimulátor akar lenni, nem az, mert túl gyors annak. Egyszerűen túl pörgős az egész ahhoz hogy az legyen, így például a taktikai részek nagyja elveszik, és akár tetszik akár nem ebből is egy sima lövölde lett, és lényegében kisebb TDM mapon nem is külömbözik szinte a CoD sorozattól, maximum grafikailag. Nagy pályán más a helyzet de ott is vannak szerény véleményem szerint bajok. Igazából a Battlefield inkább egy realisztikus FPS akar lenni, taktikai elemekkel, tankokkal, dzsipekkel, vadászrepülőkkel, helikopterekkel stb. De őszinte leszek, valahogy a taktikai dolog papíron szépen néz ki, de gyakorlatban közel sem ilyen rózsás a helyzet. Jó ideje amióta játszok például nem tudtam megtanulni egy Vadászrepülőt vezetni, egyszerűen irányíthatatlan, lehet hogy én vagyok béna, de ez van.Általában vagy nagyobb pályákon lévő Conquest matchekre járok, vagy kisebb pályákon lévő TDM-re. Őszintén szólva, a nagy map, tényleg nagy map, sőt igazából óriási, brutális méretű pályák vannak, ami szép meg jó, megint csak papíron. Viszont egyszerűen frusztráló hogy akkor a map hogy a 64 player kevés rá, szó szerint. Nem egy, nem kettő… nem száz olyan meccsem volt ahol két percig futottam, vagy jobb esetben gurultam, majd egy Recon lekapott 5-600 méterről. Sőt igazából volt hogy egy-másfél kilométeröl kapkodtak le, ami azért vicces mert a játék fegyverkezelése miatt brutálisan nehéz lőni. De lehet csak simán ennyi profi van, én imádok sniperkedni, de a TDM map néha túl kicsi, a nagy map meg brutálisan nagy, így általában nincs nagy sikerélményem, ami sokszor ahhoz vezetett hogy letöröltem a játékot mert csak idegesített. Feljebb kifejtettem mi is a gond a TDM pályákkal, ehhez még hozzátennék valamit, illetve belevenném az Operation Metro pályát is. A baj, a fejetlenség, állóháborút látni a  legtöbbször, sniper csata az egyik lanen, RPG csata a másik lanen, középen meg 2×2 ember a csapatából a Pechengerrel szórja az ólmot a lyukakba. Tehát egyik helyen kimész egyből lekapnak, másik helyen felrobbansz, harmadik helyen meg kilyuggatnak, nagyon ritkán sikerült a Controll Point-ra kirusholnom, vagy egyáltalán bárkit is tisztán meglátnom a sok robbanás miatt.És ha már fegyverkezelés, próbál realisztikus lenni, igen próbál, de állítom hogy közel sem az. Az szép dolog hogy a fegyver keményen visszarúg, az viszont már kissé nevetséges kategória hogy egy sniper 100 méteren – kis túlzással – fél métert lefele hord, így igazából mindenki fölé kell célozni jóval hogy eltaláld. És akkor még arról nem is beszéltem hogy eltalálni mozgás közben valakit művészet a játékban, itt első sorban a sniperekre gondolok. Fegyvereket egyébként én keveslem, körülbelül 100 van a játékban kiegészítőkkel együtt, de a legtöbb fegyver nem valami jó, egyszerűen szar vele lőni. A kiegészítők, vagy DLC-k szerintem pofátlanságok, olyan sok mindent nem tesznek hozzá, anno elkértek egyetlen egy DLC-ért 10 eurót, amiben van 4 új fegyver, 4 új challenge, 4 új map, meg 1 új játék mód. Lehúzás szagot lehetett érezni, tudom hogy más játékok is ezt csinálják, sőt van akik pofátlanabbul, de könyörgöm ennyire csóró lenne az EA(/Dice)? Illetve belaraknak olyan “új” játékmódokat, amivel együtt teljes a játék, olyan érzésem volt mintha az alap tartalmak miatt még le akarná húzni az embereket az EA és a Dice is. Akár hogy szeretem a Multiplayer FPS játékokat, valahogy a Battlefield 3 nem lett az ideálom, köszönhetően ezeknek a dolgoknak, így is háromszor annyit játszottam vele mint a CoD részekkel, de azt másért hagytam abba. Bár a CoD-ban míg harmad idő alatt több Prestige-t megcsináltam, itt még 30 szintű sem vagyok, és nem is hinném hogy feljebb kerülök, nagyon lassú a szintezés. Meg őszintén? Nincs is nagyon ami vinne, sajnos a legtöbbször kudarc amikor bemegyek játékba, néha van egy kis sikerélményem de az sem tart sokáig, így az egész csak frusztrál és nem ad okot tovább játszani.Bennem még mindig a Counter-Strike 1.6 által felállított zsáner áll, a sima klán warok ahol lehetett 5 fős csapatokba verődni, és harcolni hogy nyerjünk, és jobbak legyünk. De itt most komolyan mit akarok 5 emberrel? Azt sem tudom hogy van-e egyáltalán komolyabb ranked system a játékban, de elég esélyes hogy ha van is valami alibi bedobós mint a legtöbb. A különbség a legtöbbször túl nagy  a játékosok képességei között, és nem is nagyon osztja szét a dolgokat, hála a BattleLog nevezetű “csodának”. Ez a dolog miatt van jelenleg letörölve a játék, a valaha volt legrosszabb rendszer a BattleLog, buggos, nyavalyog mindig van valami hiba, vagy lassú, vagy plugint kér. Régen nem volt gondom vele, illetve ritkábban, de mostanság konkrétan soha nem éri el az EA szervereit. Amit még megemlítenék és engem zavart, az a zseblámpa, ami inkább volt egy reflektor mint lámpa, napos pályán kilóméterről kiégeti a retinádat ha belnézel kb. A grafika szép lett, nagyon is, sőt hajaz a realisztikusra, igazából nagyon kidolgozott egy-két dolog. Külön tetszett hogy a Frostbite Engine miatt még rombolható is a környezet, még ha földig rombolni nem is lehet. A Grafikát illetően egyedül a fegyverek kinézete az ami zavaró, a legtöbb fegyver úgy néz ki mint valami műanyag fegyver, egyedül amik jól néznek ki az az AEK, illetve az RPG-k, a többi egykutya. Azt megjegyezném hogy jól van optimalizálva a játék, kell hozzá vas, de nem pörgeti nagyon, in game laggot sem nagyon látni, és ahogy hallottam volt aki Low-End PC-n is játszott vele multiban.Őszintén szólva, megvenni bőven megérte, van benne nem egy szórakoztató órám, de ahogy egyre többet szeretnék, igazából már csak frusztrál az egész. Hypolt cím de közel sem olyan taktikus mint mondják, a nagy map irreálisan nagy, a kis mapokon meg nagyjából ugyan az mint a CoD, illetve szerintem nagyon nem találta el a realisztikusságot, köszönhetően a pörgős játékmenetnek. A Battlefield 4 megbukott, nyugodtan lehet mondani, és szerintem a Hardline is megfog, én egyetlen FPS-t fogok várni, a Rainbow Six-et, ami tényleg ad valami taktikusságot, ha nem fullad fejetlenségbe az is.

– 2015.01.29 – Haseo (DisPaP)

This entry was posted in Battlefield 3. Bookmark the permalink.

Leave a comment